Tiskové zprávy

Economia v roce 2016 zvýšila výsledek EBITDA o 30 mil. Kč

Mediální skupina Economia potvrdila trend vývoje hospodaření z minulých let a vylepšila výsledek hospodaření na úrovni EBITDA meziročně o 30 mil. Kč.

Dle předběžných výsledků za rok 2016 dosáhla pozitivního výsledku EBITDA ve výši 40 mil. Kč.

období 2013 2014 2015 2016
EBITDA v mil. Kč -104 -33 +10 +40

 

K výsledku přispěla zvýšená profitabilita všech hlavních mediálních i nemediálních produktů. Klíčovou součástí pozitivního vývoje je meziroční růst inzertních příjmů jak v digitálním, tak printovém segmentu o celkem 9 %. Významný podíl na růstu mají také video, RTB a speciální projekty.

Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb dosáhl v roce 2016 již 55 % na celkovém obratu. Nemediální produkty a služby se s podílem 28 % staly důležitou součástí portfolia mediální skupiny.

„Po restrukturalizačním procesu let 2014 a 2015 jsme se v roce 2016 již plně soustředili na produktový rozvoj. Jsem velice rád, že se naše iniciativy promítly již viditelně do hospodářských výsledků. Economia se během posledních 3 let stala stabilizovanou a finančně plně soběstačnou společností, její výsledek EBITDA se v tomto období zvýšil o 144 mil. Kč,“ říká Roman Latuske, generální ředitel a předseda představenstva Economia, a.s.

Rok 2017 stojí ve znamení dalšího rozvoje digitálních i printových  produktů, speciálních příloh, magazínů a také konferenčního segmentu.

Plány počítají s investicemi do rozvoje newsroomu Economie. Vedle posíleného textového a obrazového zpravodajství se budou spouštět nové formáty internetové televize DVTV a další videopořady na Aktuálně.cz.

Důležitou součástí rozvoje jsou také produkty a služby v oblasti HR, kde Economia vstoupila s nabídkou Economia Trainings do segmentu firemního vzdělávání.