Tiskové zprávy

Nová podoba Aktuálně.cz

Aktuálně.cz má novou homepage a mobilní verzi

Mediální dům Economia spustil 9. září 2015 novou podobu zpravodajského serveru Aktuálně.cz. Zásadní změny se týkají domovské stránky, detailu článku i mobilní verze.

Smyslem těchto změn je zvýraznit silné obsahové stránky Aktuálně.cz, zvýšit čtenářský komfort a nabídnout svěží vizuální styl.

Nové Aktuálně.cz stojí graficky na třech základních barvách – modré, šedé a červené, které ilustrují hlavní domény webu. Těmi jsou multimédia, ať už v podobě původní videoprodukce nebo infografik, autorské komentáře, blogy a také on-line přenosy z nejdůležitějších domácích i zahraničních událostí.

Samostatnou kapitolou je pak nová mobilní verze. Ta vychází vstříc především uživatelům, kteří ocení rychlý zpravodajský servis koncentrovaný do krátkých, informačně hodnotných zpráv. Mobilní verze umožní uživatelům čtení těchto krátkých zpráv bez dlouhého čekání a načítání, tedy i v situaci, kdy nebudou připojeni k internetu.

Protože počet přístupů z mobilních zařízení stoupá meziročně takřka o sto procent, snažili jsme se této oblasti věnovat největší péči a zkusit přijít s novým pohledem a způsobem, jak našim čtenářům předložit to nejzásadnější, byť budou mít pouze pár minut času,“ vysvětluje Roman Latuske, generální ředitel Economia, a.s.

Nově si budou moci uživatelé aktivovat také zasílání nejaktuálnějších zpráv zdarma na mobilní telefony prostřednictvím aplikace WhatsApp.

Proces vývoje nového webu provázelo několik uživatelských testů, mimo jiné i za pomoci oční kamery, která pomohla odhalit, jaké části webu uživatele nejvíce zajímají a co naopak působí rušivým dojmem. Podařilo se tak vylepšit uživatelský zážitek a komfort při samotném čtení. Na testování nového webu se podílela firma UX Focus.

Se spuštěním nového webu bude zveřejněna také doprovodná stránka, na které se o změnách na Aktuálně.cz dozví uživatel více.